WYNIKI SPRZEDAŻY ©KODA AUTO PO TRZECH KWARTAŁACH 2008 ROKU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    WYNIKI SPRZEDAŻY ©KODA AUTO PO TRZECH KWARTAŁACH 2008 ROKU

    Autko super. Mnie też się podoba Scout, jest super praktyczny Życzę bezawaryjności!!

    Wydaje mi się, że z takim obciążeniem lepiej poradziłby sobie BKD.....
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    WYNIKI SPRZEDAŻY ©KODA AUTO PO TRZECH KWARTAŁACH 2008 ROKU

    Sprzedaż koncernu ©koda Auto po trzech kwartałach br. wzrosła o 11,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W Polsce ©koda utrzymała pozycję czołowego gracza rynku motoryzacyjnego.

    Produkcja samochodów w całej grupie ©koda Auto w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku wyniosła 499 182 pojazdy (o 11,3%, więcej w porównaniu do okresu styczeń - wrzesień 2007 r.). Najlepiej sprzedawały się modele ©koda Fabia oraz ©koda Octavia. Jednocześnie wzrosła także produkcja i sprzedaż modelu ©koda Superb, którego drugą generację koncern wprowadził z sukcesem na rynek w bieżącym roku.

    Dostawy do Klientów wzrosły o 14,8% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, osiągając łącznie poziom 530 924 pojazdów. - We wszystkich trzech kwartałach osiągnęliśmy dobre wyniki sprzedaży Jednak jej największy wzrost w stosunku do roku ubiegłego odnotowaliśmy w pierwszej połowie roku, wyniósł w sumie 17,9%. W trzecim kwartale obserwowaliśmy wyhamowanie popytu związane z faktem, że na decyzje nabywcze naszych Klientów istotny wpływ miała niepewność, spowodowana kryzysem na rynkach finansowych - komentuje aktualną sytuację Fred Kappler, członek zarządu ©koda Auto odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

    Marka ©koda odniosła sukces zwłaszcza na rynkach wschodnioeuropejskich - sprzedała tam 98 519 samochodów, co oznacza wzrost o 45,8% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Oczekiwany wzrost popytu potwierdził się głównie w Rosji (36 898 dostaw do Klientów; wzrost 89,8%) i na Ukrainie (25 387 sprzedanych aut i wzrost o 62,3%). Na rynku chińskim, na którym sprzedaż rozpoczęła się w czerwcu 2007 roku, do rąk Klientów trafiły 44 843 samochody, a w Indiach markę ©koda wybrało 13 470 kierowców (wzrost o 55,3%).

    W pierwszych trzech kwartałach 2008 roku grupa ©koda Auto dodała do wyniku ekonomicznego koncernu Volkswagen kwotę w wysokości 455 milionów euro. Stanowi to jednak spadek o 71 milionów euro (-13,4%) w porównaniu do zeszłego roku, co - pomimo wzrastającej sprzedaży - wiąże się głównie ze zmianami kursu korony czeskiej w stosunku do euro.

    - Wartość czeskiej korony jest główną przeszkodą, mającą istotny, negatywny wpływ na nasz planowany rozwój - komentuje wydarzenia Holger Kintscher, członek zarządu ©koda Auto odpowiedzialny za sprawy handlowe, który stwierdza – Zauważamy pogorszenie niezależnych od nas warunków ekonomicznych, niezbędnych do rozwoju koncernu ©koda Auto. Do dobrze znanych nam problemów na rynku stali i surowców doszedł globalny kryzys finansowy oraz perspektywa spadku światowego popytu na auta. Będziemy uważnie obserwować sytuację i w zależności od jej wyniku zrewidujemy nasze plany inwestycyjne.
    Na polskim rynku po dziewięciu miesiącach ©koda w dalszym ciągu należy do najpopularniejszych marek samochodowych. Skoda Auto Polska S.A. sprzedała w tym czasie 23 966 samochodów osobowych, odnotowując sprzedaż na nieco wyższym poziomie w porównaniu z dziewięcioma miesiącami ubiegłego roku. - Sprzedaż samochodów marki ©koda pomimo dużej zmienności rynku jest stabilna i wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - mówi Michał Spiczak-Brzeziński, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska S.A. - Model Fabia jest nadal niekwestionowanym liderem w segmencie samochodów małych, ©koda Octavia natomiast bije rekordy sprzedaży. W połączeniu z Octavią Tour jest zdecydowanym liderem w swoim segmencie. Bardzo dobrze przyjęty został także Nowy Superb – we wrześniu model ten wybrało 110, a w październiku 153 Klientów.

    zgodnie z licencją dla "media716" wydaną przez Serwis prasowy SAP artykuł przedstawiam w orginalnej treści

    Komentarz

    Pracuję...